Newsletter

Making learning visible

Making learning visible

Children as individual and group learners

From the research carried out in Reggio Emilia with Howard Gardner and Harvard Project Zero along with the teachers and pedagogistas of the Infant-toddler Centres and Preschools of the Municipality of Reggio Emilia and with Reggio Children.

 

A rich interlacement where the theory of hundred languages and the theory of multiple intelligences find an agreement to promote and propose a new school.

 

 

Texts, among others, by Howard Gardner, Paola Cagliari, Vea Vecchi, Steve Seidel
Codice: 10043
A cura di: Claudia Giudici, Mara Krechevsky and Carla Rinaldi
Pagine: 368
Lingua: English version
Traduzioni: ,
Altre traduzioni: Chinese, Swedish, Korean, portoguese - Go to page
Anno edizione: 2001/2011
Editore: Reggio Children Editore
ISBN: 978-88-87960-67-9
Prezzo: 30,00 euro
Progetto grafico: Isabella Meninno
Coming soon: German and Arabic versions

Reggio Children Footer per la Privacy

Notice of Privacy Practices

Reggio Emilia approach:
notice for protection of authenticity

Informiamo che in questo sito sono utilizzati “cookies tecnici” necessari per ottimizzare la navigazione, ma anche “cookies di terze parti”.
Puoi avere maggiori dettagli e bloccare l’uso di tutti o solo di alcuni cookies, visionando l’informativa estesa (Clicca qui).
Se invece prosegui con la navigazione sul presente sito, è implicito che esprimi il consenso all’uso dei suddetti cookies.
I agree